antyradary.net - Antyradary - forum dla użytkowników urządzeń wykrywających fotoradary. http://www.antyradary.net/forum/ |
|
Nowe samochody GITD z fotoradarami AD9 http://www.antyradary.net/forum/viewtopic.php?f=119&t=947 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | stefan [ 05 Paź 2012, 18:08 ] |
Temat postu: | Re: Nowe samochody GITD z fotoradarami AD9 |
to pare ciekawostek technicznych od przedstawiciela producenta: /troche sie rozjechalo ale meritum pozostaje/ PODSTAWOWE PARAMETRY TECHNICZNE Emitowana częstotliwość 34,0 GHz Moc nadawania typowa 0,5 mW, maks. 2 mW Szerokość wiązki anteny 5° ± 1° Wartość działki elementarnej (skok) 1 km/h Zakres gwarantowanej dokładności pomiaru od 5 km/h do 250 km/h Dokładność pomiaru prędkości do 100 km/h ponad 100 km/h ± 3 km/h ± 3 % Sposób pomiarów według typu zabudowy z radarem bez radaru z miejsca i podczas jazdy przyjazd, odjazd, obydwa kierunki pomiary prędkości śledzonego pojazdu (tylko podczas jazdy i tylko w wersji AD9 C) Dane identyfikacyjne o pomiarze uwidocznione na zdjęciu identyfikacja pomiaru zmierzona prędkość limity mierzonej prędkości wartość ZOOM obiektywu czas pomiaru z dokładnością do 1 sekundy data pomiaru zasięg radaru numer zdjęcia miejsce pomiaru numer seryjny urządzenia Rozdzielczość zarejestrowanego obrazu do 4 Mpixeli Przeciętna wielkość pliku po kompresji bez strat (kamera 2mln pikseli) 1 MB – zdjęcie czarno-białe 1,5 MB – zdjęcie kolorowe Zakres temperatur pracy od -10ºC do + 60ºC od -30ºC do + 60ºC w klimatyzowanej skrzyni kuloodpornej Napięcie zasilające (AD9 C, AD9 T) 10,8 V do 14,4 V Czas eksploatacji na w pełni naładowanym akumulatorze bez użycia flesza z użyciem flesza około 8 godz. z wydajnością baterii 50Ah około 150 zdjęć Napięcie zasilające (AD9 O, AD9 P) 230 V + 10% ; – 15% /50Hz PARAMETRY I FUNKCJE UŻYTKOWE - łatwa, intuicyjna obsługa, menu w języku polskim - cyfrowa rejestracja wykroczeń ze zdjęciem o rozdzielczości 2 mln pikseli - kamera czarno-biała lub kolorowa, dostępne również kamery o rozdzielczości 4 mln pikseli - dane o wykroczeniu i zdjęcie są zabezpieczone przed niepożądaną ingerencją - brak możliwości usunięcia zarejestrowanego wykroczenia, wszystkie zdjęcia są archiwizowane przez program do obróbki zarejestrowanych wykroczeń - rozróżnianie samochodów osobowych i ciężarowych (po gabarytach pojazdu) z możliwością ustawiania oddzielnych limitów prędkości i możliwością selektywnego prowadzenia kontroli - rozróżnianie kierunku ruchu pojazdów i automatyczne oznaczanie mierzonego kierunku (możliwość mierzenia pojazdów odjeżdżających, nadjeżdżających lub w obu kierunkach jednocześnie) - możliwość pomiaru pojazdów nadjeżdżających i odjeżdżających podczas jazdy samochodem z radarem (wersja AD9 C zamontowana na samochodzie – jedyne urządzenie o takich możliwościach) - praca w trudnych warunkach pogodowych - praca w warunkach nocnych z lampą błyskową - czytelność wszystkich rodzajów tablic rejestracyjnych - obsługa radaru jest realizowana za pomocą wyświetlacza z ekranem dotykowym, który równocześnie służy jako monitor kontrolny - możliwość pracy na statywie (wersja AD9 T) w miejscach, w których niemożliwy jest pomiar miernikiem ręcznym - zapis danych statystycznych z pomiaru prędkości – zliczanie wszystkich przejeżdżających pojazdów, nie tylko przekraczających dozwoloną prędkość (możliwość tworzenia dowolnych statystyk na podstawie zarejestrowanych danych) INFORMACJE DODATKOWE Na zarejestrowanym zdjęciu przedstawiającym pojazd przekraczający dozwoloną prędkość znajdują się następujące informacje, jednoznacznie identyfikujące pomiar i pojazd: zarejestrowana prędkość pojazdu, kierunek (przyjazd, odjazd), data i czas pomiaru, zasięg radaru, numer pomiaru, numer seryjny urządzenia, miejsce pomiaru z obowiązującym limitem prędkości. Widoczna jest również tablica rejestracyjna pojazdu oraz twarz. Zdjęcia zarejestrowane przez urządzenie pomiarowe przenoszone są do komputera, na którym przy pomocy odpowiedniego oprogramowania są opracowywane oraz archiwizowane. Istnieje możliwość archiwizowania fotografii rejestrujących przekroczenie dozwolonej prędkości na płytach CD/DVD. Oprogramowanie to ma charakter bazy danych i umożliwia przeglądanie i wydruk zarejestrowanych zdjęć wraz z dodatkowymi informacjami identyfikującymi wykonany pomiar. Program do archiwizacji zdjęć umożliwia obróbkę komputerową w taki sposób, że wizerunek osób innych niż sprawca zarejestrowanego wykroczenia zostaje usunięty. Istnieje możliwość szybkiego wyszukania w bazie danych konkretnego wykroczenia według zadanych kryteriów, np. daty, czasu, prędkości, nr rejestracyjnego, nr zdjęcia, danych właściciela pojazdu. Zarejestrowane oraz wprowadzone informacje (zdjęcie z opisem) można wydrukować na zwykłym papierze na drukarce współpracującej z komputerem w środowisku Windows XP. Oprogramowanie oferuje także automatyczny wydruk powiadomień właściciela pojazdu o popełnionym wykroczeniu, wezwań (drukuje także koperty) dla sprawcy wykroczenia, karty PRD-5 i mandatów karnych. Istnieje możliwość automatycznego pobierania informacji z bazy danych CEPiK. Dodatkowo radar rejestruje dane statystyczne uzyskane na podstawie pomiarów. Są to m.in. ilość namierzonych pojazdów, prędkość każdego pojazdu, ilość pojazdów przekraczających dozwoloną prędkość, kierunek jazdy, dokładny czas i miejsce pomiaru. Analiza tych danych przy pomocy dowolnego arkusza kalkulacyjnego pozwala na określenie np. prędkości średniej pojazdów i natężenia ruchu na danym odcinku drogi. Radary serii AD9 są stale udoskonalane – obecnie trwają prace nad dodatkowymi funkcjami urządzenia, m.in. markowanie miejsca pomiaru z systemu GPS (wersja AD9 C i AD9 T). Fotoradar AD9C potrafi zmierzyć i zanotować prędkość na zadanym odcinku drogi, umożliwiając dokumentację nawet w postaci materiału wideo - posiada tzw. system „provida” ( pomiar prędkości średniej mierzonego pojazdu na zadanym odcinku), zapisując obraz na twardym dysku komputera. Opcja ta pozwala również ujawniać inne wykroczenie jak wyprzedzanie w niedozwolonym miejscu, przejazd na czerwonym świetle. Wersja AD9 C dokonuje pomiaru automatycznie z użyciem pomiaru dokonywanego za pomocą wiązki radarowej ( bez konieczności ręcznego uruchamiania i zatrzymywania pomiaru dla każdego pojazdu co jest bardzo istotne zwłaszcza dla Straży Miejskich gdzie zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym działania tych jednostek wymagają urządzenia samoczynnie rejestrującego wykroczenia, zwłaszcza przekroczenie prędkości). W praktyce urządzenie zamontowane w samochodzie sprzężone jest z prędkościomierzem pojazdu (również legalizowanym przez urząd miar) i w czasie jazdy pomiar dokonywany jest na podstawie efektu Dopplera (pojazd mierzony przecina wiązkę radarową) i w zależności czy jest to samochód nadjeżdżający z naprzeciwka czy pojazd wyprzedzający prędkość własna jest dodawana lub odejmowana od prędkości zmierzonej ( tutaj ważne jest aby pojazd dokonujący pomiaru zachował przepisową prędkość ponieważ jest ona widoczna na wydruku z dokonanego pomiaru, a jej przekroczenie powodowało by konieczność samo ukarania). Dokumentacja urządzenia oraz instrukcja obsługi jest w języku polskim. Oprogramowanie do archiwizacji, obróbki i wydruku zarejestrowanych zdjęć jest w języku polskim. Oferujemy do sprzedaży urządzenie typu FOTOIMITATOR – urządzenie do montażu w masztach AD9 P, wyzwalające lampę błyskową w momencie przekroczenia przez pojazd dopuszczalnej prędkości zadanej przez użytkownika. Radarowe mierniki prędkości serii AD9 posiadają zatwierdzenie typu Głównego Urzędu Miar (znak zatwierdzenia typu PL T 0441), a wszystkie dostarczane przez nas urządzenia dla odbiorców posiadają aktualne Świadectwo Legalizacji Urzędu Miar. Urządzenia spełniają także wymagania w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska (Orzeczenie Nr 071/2008 wydane przez Laboratorium Badań Urządzeń Telekomunikacyjnych Instytutu Łączności - PIB). Na urządzenie producent udziela 24 miesięcznej gwarancji. |
Autor: | Juras [ 05 Paź 2012, 20:23 ] |
Temat postu: | Re: Nowe samochody GITD z fotoradarami AD9 |
byłem widziałem lekka masakra jak na razie ma być 29 samochodów, oprócz tych na zdjęciach jeszcze Mondeo i Focusy |
Autor: | stefan [ 07 Paź 2012, 18:30 ] |
Temat postu: | Re: Nowe samochody GITD z fotoradarami AD9 |
Juras napisał(a): byłem widziałem lekka masakra jak na razie ma być 29 samochodów, oprócz tych na zdjęciach jeszcze Mondeo i Focusy ...sugerujesz ze nas to dotyczy wogole? |
Autor: | Juras [ 10 Paź 2012, 21:33 ] |
Temat postu: | Re: Nowe samochody GITD z fotoradarami AD9 |
a czemu miałoby nas nie dotyczyć ? .... no chyba, że ortodoksyjnie nie łamiesz przepisów - to wtedy nie ! mondeo już dojechały a i "półprywatna" Insignia od szefa GITD ma mieć jakiś radarek |
Autor: | stefan [ 10 Paź 2012, 23:17 ] |
Temat postu: | Re: Nowe samochody GITD z fotoradarami AD9 |
bardziej pisalem w sensie ze te ich drogie zabawki wyczuwamy z takim samym skutkiem jak znudzonego funkcjonariusza ktory stojac na poboczu bawil sie spustem suszarki celujac w ziemie nonszalancko dzieki czemu moj siodmy zmysl zasygnalizowal jak trzeba.... ps. jasne ze swiety nie jestem na drodze ale stawiam na plynnosc jazdy i bezpieczenstwo.... |
Autor: | Miro [ 12 Paź 2012, 15:19 ] |
Temat postu: | Re: Nowe samochody GITD z fotoradarami AD9 |
Juras napisał(a): a czemu miałoby nas nie dotyczyć ? .... no chyba, że ortodoksyjnie nie łamiesz przepisów - to wtedy nie ! mondeo już dojechały a i "półprywatna" Insignia od szefa GITD ma mieć jakiś radarek Trzeba by znowu zrobić nalot i zobaczyć co tam pichcą |
Autor: | stefan [ 12 Paź 2012, 18:58 ] |
Temat postu: | Re: Nowe samochody GITD z fotoradarami AD9 |
Miro napisał(a): Juras napisał(a): a czemu miałoby nas nie dotyczyć ? .... no chyba, że ortodoksyjnie nie łamiesz przepisów - to wtedy nie ! mondeo już dojechały a i "półprywatna" Insignia od szefa GITD ma mieć jakiś radarek Trzeba by znowu zrobić nalot i zobaczyć co tam pichcą ide o zaklad ze wycofuja sie z pasywnego pomiaru obarczonego szeregiem bledow. videorejestrator to pomiar radiowozu skorogowany wagowo o calke pola sylwetki 70% i 30% dalmierz optyczny czyli po wojskowemu do dupy w cywilnych warunkach. ups chyba patent komus zniszczylem:-) jestem ciekaw ile odmowionych faktycznie mandatow zostalo w sadzie anulowanych z powodu mocno posredniej metody pomiaru predkosci to tak jak skazac i uznac za winnego osoba ktora ma paragon z biedronki z godzina o ktorej ktos zgwalcil kasjerke z biedronki a nikt inny sie nie przyznal jak i brak jest jakichkolwiek dowodow. |
Autor: | stefan [ 23 Gru 2012, 10:36 ] |
Temat postu: | Re: Nowe samochody GITD z fotoradarami AD9 |
Juras napisał(a): byłem widziałem lekka masakra jak na razie ma być 29 samochodów, oprócz tych na zdjęciach jeszcze Mondeo i Focusy czy ktos juz spotkal sie bezposrednio z tymi autami? naturalnie wiadomo o co pytam:-) |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |